Så meget støj omkring det der sker på overfladen skjuler fuldstændig det der sker under overfladen. Verden er i fuldstændig forandring, og der er ingen vej tilbage. Folk råber i munden på hinanden i et forsøg på at overbevise andre om at den ene løsning er bedre end den anden. Jeg vil gerne mane til ro og besindighed, og opfordre til at forholde sig til fakta.
Ford promoverer Full Self Driving i 1935. Så er det nu Ford, hvis ikke Tesla skal komme først!
Det blev til 2 artikler på CleanTechnica i september hvor vi skal gense den legendariske Tesla Roadster
Det blev til 1 artikel på CleanTechnica i august hvor vi igen hilser på Daisy, endnu en elektrisk VW camper fra det efterhånden hæderkronede eDub services i UK
Det blev til 2 artikler på CleanTechnica i juni hvor vi igen hilser på Maggie, den elektriske VW camper, og taler om udfordringen med al den vedvarende energi vi skaber fremover
Det blev til 2 artikler på Cleantechnica i maj og endelig fik danske Henrik Fisker hans elbil på gaden!
Det blev til 2 artikler på Cleantechnica i april, og vi går i den grad fra det gamle til det nye på mange planer!
For et år siden rullede de første Tesla biler produceret i Europa ud af en stor fabrik i Berlin. Mange af dem havner i Danmark. Rigtig mange.
Det blev til 2 artikler på Cleantechnica i marts og det altoverskyggende blev jo Tesla's marathon-fremlægning af deres fremtidige produktionsmetoder: "Master Plan Part 3"
Det er utroligt så forskelligt information kan opfattes. Reaktionen på Tesla's Investor Day 1. marts, deler i den grad vandene.
Det blev til 3 artikler på Cleantechnica i februar og det handler om alt fra solovne til elektriske ambulancer
Jeg har jo skrevet om Tesla før, og jeg har altid troet på forretningen, og på det sidste har jeg haft lyst til at opsummere økonomien i forhold til andre bilfabrikanter, men John McElroy har lige gjort det for mig.
Det blev til 3 artikler på Cleantechnica i januar og det skulle da i den grad handle om vand, vind og strøm!
Frihed, både i tanke, tale og handling. Det har en pris. Er vi villige til at betale den? Er vi villige til at tage det ansvar der skal til for at kunne nyde det vi kalder frihed? Jeg har hørt om en for nylig der prøver.
Det blev til 2 artikler på Cleantechnica i september og det handler om Vestas og Ikea
Det blev til 1 artikel på Cleantechnica i august og det handler om elbiler, mange elbiler
Det blev til 1 artikel på Cleantechnica i juli og det er sjovt nok stadig kontroversielt
Det blev til 1 artikel på Cleantechnica i juni, men en vigtig en af slagsen efter min mening
Det blev til to artikler på Cleantechnica i maj. 85.000 km på et sæt dæk på en elbil og 10.000 vindmøller i Nordsøen.
Det blev til en enkelt artikel på Cleantechnica i april. Det skal blive meget spændende om Danmark nu for alvor rykker i klimalovgivningen
Det blev til en enkelt artikel på Cleantechnica i marts. Elbilerne kommer!
I dag ruller de første Tesla biler produceret i Europa ud af en stor fabrik i Berlin. Den lille virksomhed med Elon Musk ved roret som satsede alt på at elbiler var fremtiden, er blevet stor. Meget stor. Men planen er at blive meget, meget større.
Det næstværste er sket. Rusland er gået til angreb på den frie verden. Det eneste gode der er at sige om det værste der efterfølgende kan ske, er at det hele vil være overstået på et par timer, hvorefter livets pokerspil vil være slut...
Det blev til en enkelt artikel på Cleantechnica i februar, og det skal handle om de gode gamle biler, og at det er de nye der bærer dem frem i rampelyset!
Det blev til 2 artikler på CleanTechnica i Januar. Nu ER den elektriske revolution over os. Hvad så nu? Kan vi kende verden igen om et par årtier? Ja, hvis der kører elektriske Golf GTI'er rundt, så kan vi :-)
Det blev til 3 artikler på CleanTechnica i december , og 23 i alt for 2021, og 198 i alt siden jeg begyndte i september 2017
Er status quo ikke rart? Så sker der jo ikke frygtelige ting vel? Måske ikke, men vi har måske også brug for forandring, til det bedre.
Det blev til 1 artikel på CleanTechnica i november og det handler om et århundrede der forsvandt...
For nylig havde jeg den udsøgte fornøjelse at få en tur i en original Detroit Electric elbil fra 1913 bygget af Anderson Electric Car Company, og på flere niveauer var det en overraskende oplevelse.
Det blev til 1 artikel på CleanTechnica i oktober og det handler om en god gammel kending
Det blev til 1 artikel på CleanTechnica i september og det handler om at gemme energi i varme sten
Det blev til 4 artikler på CleanTechnica i august og der er elektriske to-hjulere for alle pengene, og så skal vi et smut til Zambia igen
Det blev til 2 artikler på CleanTechnica i juli og som noget helt unikt besøger vi en boreplatform, inden den slags bliver historie.
Det blev til 1 artikel på CleanTechnica i maj, men det er et eventyr...
Hvad I alverden er det der foregår med kryptovalutaer? Det er jo bare digitale Matadorpenge, eller hvad? Og det bruger lige så meget strøm som Norge! Ja, og som julebelysningen i USA...
Det blev til 1 artikel på CleanTechnica i april og det handler KUN om elbiler, af god grund...
Det blev til 2 artikler på CleanTechnica i marts. Mere om elbiler med trækkrog og sidste afsnit i historien om verden første elektriske rugbrød.
Vi står overfor en omvæltning i verdens energiinfrastruktur som ikke er set mage til i 100 år. Lad os håbe vores socio-økonomiske systemer kan holde til det, så det ikke udløser krige.
Det blev til 2 artikler på CleanTechnica i februar. Vi går fra det helt store projekt om en energi-ø i nordsøen til det helt lille projekt med at lyddæmpe en elbil. Begge projekter kan virke umulige, men det ene er indtil videre lykkedes.
Tesla har købt for $1,5 milliarder Bitcoin. Ja, og? Hvis du ikke har aktier i Tesla kan du være ligeglad. Ellers bør du høre godt efter nu!
Det blev til 4 artikler på CleanTechnica i januar, og i denne første måned i et forhåbentligt dejligt nyt år (med tiden) handlede det mest om de nye danske bilafgifter og det stigende salg af elbiler.
Jeg har sagt det før, jeg siger det igen: Før du aner vil energi blive lige så billig som data. Og data er meget billig nu om dage. En forandring så omfattende er på vej, at den vil få alle andre globale samfundsstrukturelle begivenheder til at blegne i forhold til.
Hvem skulle have troet han ville holde så længe? Nu er det da heldigvis snart forbi, men jeg spørger mig selv: Hvorfor skulle det tage så lang tid før vi opdagede at kejseren ikke havde klæder på?
(Opdateret, af gode grunde, 7/1/2021)
Målet helliger midlet, eller gør det? Jeg siger hellere: Sæt dig et mål, og find midlerne hen ad vejen, samtidig med at målet flytter sig.
Det blev til 2 artikler på CleanTechnica i december og det ville have været 3 hvis ikke det tog så pokkers lang tid at forklare det med de danske bilafgifter. Så der kommer en opfølgning i januar...
Det blev til 4 artikler på CleanTechnica i november, og denne gang handler det kun om elbiler, på godt og ondt...
Det blev kun til en enkelt artikel på CleanTechnica i oktober, til gengæld er det en vigtig en af slagsen. Hvad koster det egentlig at køre elbil? Få svaret.
Mit perspektiv. Indholdet på disse sider reflekterer min subjektive perception af virkeligheden. Jeg vil gerne opfordre dig til at nære din egen nysgerrighed og lade dig inspirere til at styrke eller ændre dit eget perspektiv. Forståelse er nøglen.